søndag 22. oktober 2017

Min hage midt i oktober

 Hagen min nå i oktober er ikke mye å skryte av, den er våt, vissen og ikke så innbydende til hagevandring.
Det har vært mye regn i både sommer og høst, og det bærer hagen preg av. 


Det visne løvet ligger som et tett teppe over grusganger og stauder, og jeg har ikke energi til å rydde det bort.
Bladene i bedene lar jeg ligge,  men jeg pleier å rake bort det som ligger på plenen og grusgangene, men i år har det vært så mye regn, pluss at hagelysten har blitt helt borte.


Noen lyspunkt er det inne i mellom alt det visne.
New Dawn er tapper som bare det, og har fortsatt knopper.
Duften er nok ikke helt som tidligere i sesongen, men du verden for en flott rose.



Ringblomstene setter frø, og håpet er jo at det skal bli like fint til neste år.


Det er tydelig høst i min hage nå, og jeg takker for sesongen 2017.

Link:

1 kommentar:

  1. Hei Vivi.
    Nei, den store sommeren har vi ikke opplevet iår.
    Og høsten ble like grå og våt...men noen fine høstdager har det vært.
    Fine bilder du deler, og fargene i hagen din er flotte.
    Ha en fin ny uke:)

    SvarSlett

Fra snø til sol

Mandag var det snøvær, ja egentlig i hele helga har det vært snøvær på Lillehammer. Dette er min vei til jobb mandag morgen. Eg...