søndag 20. januar 2019

Fineste sommerblomst

Det er nok ikke alle som er enig i at Ringblomst kan være den fineste sommerblomst, men for meg så har den en betydning.
Ikke bare at det er den blomster som min mor alltid sådde på våren, men det er så mange gode produkter (kremer og salver) som blir laget av Ringblomst.


Den finnes i mange forskjellige farger, og er like fin som snitt som i bedet. 


Den er til og med dekorativ når høsten og frosten kommer, ja den står så lenge i blomst.


Og den er flott når den avblomstret og frøhusene dannes. 
Da er det bare å plukke frø til neste sesong.

Link:

8 kommentarer:

  1. Det fins jo mange sorter også. Lekker den blomsten i det andre bildet.
    God søndag!

    SvarSlett
  2. Hej Vivi!
    Det är en söt blomma, och så många varianter. Har tagit frön hos dottern som jag hoppas blir något av. Hos henne frösår de sig själv, men hos mig vill de inte riktigt.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
  3. Ja skikkelige barndomsminner med den der.

    SvarSlett
  4. Hei!

    Så fin den er med rim på!

    SvarSlett
  5. Så vakre blomster. Nå er det et par år siden jeg har hatt ringroser i hagen,men det må jeg huske på å så til våren. Kos deg i januar for det går mot lysere tider! :)

    SvarSlett
  6. Den är som små solar som glädjer och förmedlar massor av sommarkänsla! Sedan är den så generös med fröer, har man en gång sått den behöver man inte köpa nya frön. Ett fint val!

    SvarSlett
  7. These images are gorgeous! Thank you so much for sharing them and also for visiting my blog on my angel post around the holidays.

    SvarSlett
  8. ..och om jag kommer ihåg rätt så är ringblomman en ypperlig gröngödslingsväxt. Så en blomma med många meriter. Jag tycker om ringblommor och det finns så fina sorter att välja på. Fint val! :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett

Fra snø til sol

Mandag var det snøvær, ja egentlig i hele helga har det vært snøvær på Lillehammer. Dette er min vei til jobb mandag morgen. Eg...